TEKAN 'SIGN IN' NANTI KITA CUTI SAMA-SAMA EKK...

Monday, March 14, 2011

BEST MAKAN SAKAN DIMA RESTAURANT ~ ARABIC FOOD AT MELAKA


~BEST MAKAN SAKAN~
~DIMA RESTAURANT ~
 ARABIC FOOD AT MELAKA


Restaurants in Melaka - 243 listings in 701Panduan.com - Malaysia's premium online DImaRestaurant 0 Reviewsالمطبخ الخليجي و العربي Restaurant Dima Arabic Food in Malacca Malaysia Bukit Beruang MMU Multimedia University - Restoran Dima Ma..
Join foursquare to meet up with friends and discover new places. See where your friends are, learn about the places they frequent, and unlock rewards as you المطبخ الخليجي و العربي Restaurant Dima Arabic Food in Malacca Malaysia Bukit Beruang MMU Multimedia University - Restoran Dima Makanan Arab 
Satisfying portions of food, food is served, 1 KG or 1/2 KG of meat, big quantities, you just enter the restaurant you will smell the meat, you will start growling المطبخ الخليجي و العربي Restaurant Dima Arabic Food in Malacca Malaysia Bukit Beruang MMU Multimedia University - Restoran Dima Makanan Arab di Melaka 
المطبخ الخليجي و العربي Restaurant Dima Arabic Food in Malacca Malaysia Bukit Beruang MMU Multimedia University - Restoran Dima Makanan Arab di Melaka Restaurants in Melaka - 261 listings in 701Panduan.com - Malaysia's premium online search directory with free tools such as online map, free calls and city guides.Dima restaurant at melaka - Video, watch this video on Kendin Coş video search engine.
dima restaurant melaka address - Video, watch this video on Kendin Coş video search engine.



Muahahaa... memang dah lama benor terhingin nak makan masakan Arab! kalau pulang ke kampung keduaku itu.. semestinya akan singgah makan di DIMA RESTAURANT yang terletak di Bukit Beruang Melaka... waduh! bila sebut aje nama Dima mesti akan teringatkan Nasi Mandi Kambingnya yang enak tu ekk.. ekk.. saiznya memang ler sebesau idak.. pinggan nak menghidang tu mak aii.. pak aii.. kecik sikit dari dulang zink mak kita yang besau tu ekk.. tapi... rasanya hmmm... NGETOP!!! i memang suka! suka! suka! makan apa jua masakan dari ARAB! Jom! kita tengok apa yang terbaik benor yang ada di DIMA RESTAURANT tu ekk.. JOM!!!


~BEST MAKAN SAKAN~
~DIMA RESRAURANT ~
 ARABIC FOOD AT MELAKA
Hah! kalau dah masuk ke Dima tu jangan lupa order air dari arab ni ekk.. ala-ala sparkling giteewww ler ekk... yang bestnya nak bukak tutup botol tu hanya perlu di pulas dan tak perlu ko bukak dengan pembuka tin tu ekk... tak ke hebat tu namanya?? ke i yang jakun?? haha.. apa ada kisah yer tak..:):)
Hah! nyambil minum air entah ke hape namanya tu ekk. meh sini i kenalkan dulu gengs2 yang turut serta makan malam di DIma tu ekk.. tak lain tak bukan... dak kerempeng my beloved Princess Nellysha.. dan yang ayu jer tu.. i ler ahaa... sabau aje ler ekk..:)
Cak! cak! i lagi haha.. nak buat cam mana... gambar pak habibiku itu tiada yang bersolo heee... secocokkan kami berdua.. bagai tomato di belah dua! kami dah deal... lumba siapa makan paling sikit hehe.. semestinya Pak Habibi kalah oke!..:):):)
Ala ciannya Bondaku yang tersayang... bonda tak sihat tu ekk.. asyik nak terpejam aje matanya.. tak pe.. lepas makan tido k bonda...:):) cayang bondaku..:)
hah! ini ler pasangan romantis erkk.. boleh ler hehee.. Azrin my beloved bro and my beloved sis in law...:):)
Danish anak dak shelly.. mummy dia tak ikut dak shelly tu ekk.. dan yang kanan sekali tu Cabin anak dak azrin.. adik i tu ramai anak.. nanti ekk ada lagi...
hah tu sorang lagi tuh!
cak! cak! Brunos... (nama timangan yang i beri sejak dia lahir hehe..)
Hah! ini sorang lagi anak azrin ekk.. Nuffnang i gelor dia ni hehe.. sebab bermacam idea bernas dia boleh bikin dalam sesaat! pasal dia ler.. satu restaurant riuh rendah dan kedengaran seperti sesak dan hiruk pikuk mengalahkan pasau! hee..:)

dah tu jerk yang dinner di DIMA.. my others gengs tak ikut ekk.. ada tusyen..:( tak per i makan kan untuk dia orang ekk.. dan untuk you sekalilah...:):)

JOM!! ORDER!!!
INI BUKU menu.. wah! macam budak sekolah giteewwkan...:):) mula ler kami mengoder ekk.. memula kami order...
CHICKEN MANDI
khas untuk kekanak riang yang berciap macam anak burung kelaparan ekk..:) mujur kekanak riang tu tak di mandinya nasi yang sesedap idak tu ekk... hahaaa...
CHICKEN MANDI SAIZ M
untuk kekanak riang.. aduhaii ingatkan sikit.. portion kalau kekanak boleh makan 6 orang kot! dengan isi ayam yang banyak, beras basmathi yang muai... memang best!
HARGA : SAIZ M RM22
MARKAH DI BERI : 8/10
MEAT MADGHOT (KAMBING)
PERGHH.. INI PUN KAMI ORDER SAIZ M UNTUK KAMI BEREMPAT!
ADUHH... MEMANG KELES!!! RASA ENAK DAGING KAMBING, EMPUK DAN JUICY... DAN NASI YANG MUAI DAN LANGSUNG TIDAK MUAK... YUMMYYY!!!
HARGA : SAIZ M RM22
MARKAH DI BERI : 10/10
CHICKEN MADGHOT
Yang ini Bonda tersayang punya.. sebab bonda tak boleh makan kambing ekk.. memang best! saiz S untuk bonda.. tak habis! kami tolong sesahkan hahaa... cayang bondaku..:)
HARGA : SAIZ S RM9
MARKAH DI BERI 9/10
MEAT KEBAB
MEAT KEBAB...
yang ni kami tau pau untuk di makan sahur memalam nanti ahahaha.. memang best!
HARGA : RM 12
MARKAH DI BERI : 8/10
yang ni sos untuk di makan bersama nasi dan lauk di atas tu ekk.. nama lupa nak ku tulis..:):) 
HUMMUS
HUMMUS... INI ler Fav i kalau nak makan dengan kebab atau roti di restaurant arab ekk.. di perbuat dari kacang kuda... i suke sangat.. tak tahu kenapa.. nanti i masak i share dengan you all oke..:) 
HARGA : RM6
MARKAH DI BERI : 7/10
**I PERNAH MAKAN LAGI SEDAP SEBELUM INI..:)
AREEKA!!!!
AREEKA!!! MY TOPS DESSERT kalau tiba bab makanan Arab ekk.. nak tahu kenapa?? rasanya yang enak, lemak, berkrim.. ada kurma, cheese dan macam-macam lagi rasanya memang i suka! suka! suka!
HARGA : SAIZ S RM8
MARKAH DI BERI : 10/10..:):)
Huarghh.. rasanya cukup ler itu aje kot.. ada bermacam-macam lagi jenis hidangan masakan arab di DIMA... anda mesti pergi.. layanan yang di berikan bagus. Servis cepat! suasana cool... walaupun sesak..:):) persekitaran bersih...:) toilet pun bersih..:):) hidangan yang enak, segar, suci lagi halal... portion yang besar.. order sepinggan boleh makan bertiga (untuk saiz S.. juga bergantung kepada saiz perut anda hahaa..) RASA YANG MANTOP, walaupun i pernah rasa yang lebih mantop.. apa pun DIMA RESTAURANT the best!..:):):) ada banyak lagi tempat yang menarik i akan share dengan you all.. tunggUUuu..:):)

Tiada niat menunjuk atau bermegah.. hanya sekadar berkongsi info...:):) dengan motto.. sharing is caring..:):)

TATA!!!

Shahriah Abdullah mencatat sesuatu..... BERSAMBUNG...................




1 comment:

CaDLyNN said...

pinjam gambar ye.. :)