TEKAN 'SIGN IN' NANTI KITA CUTI SAMA-SAMA EKK...

Friday, February 18, 2011

BATAM ISLAND 2 DAYS 1 NIGHT ~ SHOPPING TIME! (PART 2)

BATAM ISLAND 2 DAYS 1 NIGHT ~ 
SHOPPING TIME! (PART 2)

Wah... wahh.. cewahhh... cewahh.. kemain lagik ekk!
Sesubuh hari i dah bangun ekk.. al-maklum ler niat kalau datang nak bershopping tu usah di tangguh-tangguhkan! hehe.. lenguh kaki belum hilang semalam berjengkit... hah nyambung lagi bershopping PART 2!!!
okay jom redah!!! BATAM ISLAND..:):)
yer... yer arr membaca koran.. bukan ku paham pun! ahakz! sementara menunggu nak turun bersarapan pastu melenjan tu baca ler apa-apa info ekk..manalah tahu ada rusuhan ker... ada salji turun tetiba.. boleh i bersiap-sedia.. giteww....salin dalam nota ini juga tips...:):)
apa-apa hal sebelum meredah bangunan shopping mall tu meh! kita sarapan dulu ekk.. duk kat otel tu berserta sarapan ekk.. memacam ada you! pak habibi pun.. berpinggan-pinggan dia bersarap ko! aje memang parap! lepas ni nak jalan mesti slow jerk hahaa..salin dalam nota ini juga tips...:):)
 ni yang ada kat meja buffet tu... antaranya ler.. apa lagi kalau namanya sarapan.. i mesti makan roti dulu.. pastu buah.. udah itu aje.. kopi jangan lupa! untuk tenaga hehe.. salin dalam nota ini juga tips...:):)

tengok i sarapan sopan jerk.. perlahan-lahan masa nak menyuap ekk.. tak lari shopping mall di kejo oke! padahal masa tu ala cepat la! cepat la!  salin dalam nota ini juga tips...:):)
pastukan.. bila dah kenyang aje kan..kan... ko berdiri depan pintu keluar kat depan hotel tu cakap jerk nak ke mana, nanti budak hotel tu dia akan call kan teksi.. tak sampai 5 minit teksi sampai oke!! kereta honda civic lagi you yang jemput we all pagi tu.. dengan tambang sebanyak RP30,000 teksi honda civic tu akan hantar korang ke DIOMOND CENTRE MALL... hagaknya ler namanya cenggitu.. DC MALL nama singkatannya oke! apa yang ada kat sana??? 

JOM REDAH!!! DC MALL!!
 
 Yek elee.. macam nak rak bersorak masa dah sampai depan DC MALL tu ekk.. belum bukak daaa... sengal tul! boleh pulak kami lupa masa indonesia lewat sejam! cett... so kena tunggu lagi sejam kat luar tu ekk.. dah macam pak guard pun ada! alahaiii....salin dalam nota ini juga tips...:):)
 
Syukur Alhamdulillah mujur ada kedai perabot yang bukak you.. hah! menumpang ler duduk kat situ selama sejam oke! aje memang tau! terus ler lapo balik! nyesal tak bekal roti dalam kocek! hehee.. masa tu pura-pura ler nak beli perabot! boleh gituuuu???? salin dalam nota ini juga tips...:):)
 
Bila kata tepat je 10 pagi waktu Batam oke! jangan silap tengok waktu ekk.. terus ler kami menyerbu oke!!!! yek elee... karpet???? ni kat Pekan Nenas pun ada! cett!! kami nak cari... cari.. cari... hah! tu dia!!!! salin dalam nota ini juga tips...:):)
ini ler yang kami cari-cari ekk... kedai butik 'BATIK TULIS DARI SOLO!' so tak perlu ler nak ke SOLO... jauh tambang mahal, kos saraan i kalau nak ke sana pun mahal! BATAM ISLAND ada apa ada kisah yer tak???? 'BATIK TULIS SOLO' asli oke... siap dengan tanda designnya lagi... cuma harganya mahal cikettttt aje ekk.. yer laa sebab ko tak ke SOLO! oke... yang best tu datang berdua pun boleh tak SOLO pun boleh beli ahakz! salin dalam nota ini juga tips...:):)
 hah! ni budak comel yang mencangkung ni anak tokeh butik tu oke.. jangan ko kidnap plak hehe.. EEEee.. nak je kubawak balik Mesia! boleh gituh??? JANGAN SALIN TIPS INI...:):)
tu dia... dah tergantung-gantung dah ekk.... pilih aje laa ekk.. di bandingkan dengan harga di msia... sini jauh lebih murah...macam mana punya murah sha??? murah giler oke!!!! salin dalam nota ini juga tips...:):)
 try jangan tak try... cek betul-betul ekk.. yang bestnya.. setiap rekaan hanya ada satu sahaja oke.... tak tipu oke.....:):) salin dalam nota ini juga tips...:):)
 ngko tengok.. nampak kepala aje ekk... sakan betul masa tu... aduhaii rambang mata!
 dah puas pilih tu... belikan ole-ole buat bonda tersayang.. okay nak tahu beza harga batik di situ berapa??? errr.. tak boleh ler bandingkan dengan batik m'sia ekk.. tak sama... kita bandingkan jika batik lukis solo tu di jual di M'sia lah ekk... bezanya... kalau M'sia i pernah tengok batik lukis solo yang jenis sama macam tu.. di jual lebih kurang... dalam RM350++ atau kekadang lebih! kat situ cuma.... cuma.... RM80!!! atau lebih lah.. bergantung kepada jenis... nampak tak???murah giler kan...salin dalam nota ini juga tips...:):)

 Urghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh... kalau nak citer pasal shopping memang tak sudah ekk.. gambar pun i kuarkan sikit jerk...nak cari tudung glamour yang macam dalam sinetron indonesia tu datang ler sini memacam ada.. dengan harga yang cukup luar biasa oke!! jangan pengsan dah! nanti ada ambulan datang hangkut! hehe.. kena ler bijak tawar-menawar... walaupun dah murah... boleh tawar lagi ek... shasha pernah tawar.. bayangkan harga RM70.. setelah di tawar hanya RM30!!! pandai tak??? huhuuu... setelah 1 jam tawar menawar oke! gitewwww.... gituh! salin dalam nota ini juga tips...:):)

Hah! sebelum balik ke hotel tu.... sempat lagi menyinggah di CAREFOUR... sana ada CAREFOUR, dan memacam lagi ada ekk.. pendekkan cerita apa yang ada kat MALAYSIA DI BATAM ISLAND pun ada, ada jugak yang tak de... ole-ole seperti keropok, kopi mentah, belacan, ikan masin memacam ada ekk.. murah lagi you! kopi BATAM ISLAND memang best! i borong sebanyak idak ekk... wangi dan aromanya sungguh menawan hatiku cewahhhh....salin dalam nota ini juga tips...:):)

 hah! gambor yang i duk tercangkung tu... ni kat carefour ekk.. betul-betul terletak tepi hotel tempat i menginap ekk... 10 langkah! ehhh.. dah sampai laa.. apa yang ada kat situ??? selain gula dan beras?? ahakz!

ini yang ku cari!!! i kan suka memasak! so memang ler suka bebenau mencari pemakan jenis dan asal dari sana ekk.. memacam kaler ada.. memacam rupa ada.. i suka! suka! suka! belikan ole-ole untuk jiran dan bonda tersayang....:):) di mana pun i pergi... ke mana pun tak kira ler dalam atau luar negeri.. i mesti nak tengok gimana kuih diaorang ekk.. kalau tak reti makan i akan snap gambar, jadikan kenangan.. tapi gegambor yang i snap tu i beli ler hehe...salin dalam nota ini juga tips...:):)
 kreatif! i suka!!!
 siap ada pangkat lagi you! kreatif i suka!
 i like.... :):)
 hahaa.. sorry ekk.. gambor tak clear sebab masa i snap gambor ni i dok gelak sakan! haper ke guper hot dogs! di balut cenggitu guper????? ala-ala tersentil gituh! hehee.. yang ni i tak beli.. snap gambor untuk kenangan oke...:):)
hah! tu dia sostro tea.. memang terkenal di serata INDONESIA... kalau ke sana mesti cuba ekk.. dan jangan lupa cuba 'JUS APOKAT!' (jus avocado) dah ler pekat... lemak... asli pulak tu.. harga pun murah giler!!!! i sedut dua gelas oke!!!
rasanya cukup takat ni ekk.. nanti i share lagi PART 3.. menaip ni senang nak mengedit gambor tu aduhaii.. makan jam oke!!

**Okay.. jika nak bershopping di mana pun... kena pandai tawar-menawar.. cuba fikir dulu sebelum memborong, ada tak kat tempat kita?? kalau ada cari ler yang tak ada ekk.. agar jangan membazir.. kalau berjalan tu pun usah ler pakai handbags... takut malang tak berbau yer tak.. okay satu lagi.. pastikan masa berjalan tu harus berkumpulan atau berkawan.. pesanan paling utama.. bershopping itu perkara ketiga, kenangan dan pengalaman setiap yang kita lawati itu paling utama.. dengan percutian budget tapi menarik... dengan niat.... TRAVEL AND ADVENTURE, FUN VACATIONS, BEST MAKAN SAKAN... dengan budget dan kemampuan kita...:):) 
bersambung..................

Shahriah abdullah novelis mencatatkan sesuatu..............

No comments: