TEKAN 'SIGN IN' NANTI KITA CUTI SAMA-SAMA EKK...

Saturday, March 19, 2011

CAR BOOT SALES ATAU BUKAK BONET DI PERLING MALL JB


CAR BOOT SALES ATAU BUKAK BONET DI PERLING MALL JB



Muahahaa... ketemu lagi kita dengan segmen menghabiskan duit!!! kali ni i bawak you all bersama-sama dengan gengs-gengs i yang lelain tu bershopping dan cuci mata dan beramah mesra sepanjang di CAR BOOT SALES Di tempat letak kereta PERLING MALL... yak ni pada hari Sabtu 19HB March 2011.. kebiasaannya CAR BOOT SALES ini hanya akan berada di Tepi Sekolah JEPUN dekat Tepi Pantai Lido setiap awal bulan pada hari AHAD SAHAJA OKE.. so lain kali atau hari memang ler tak de di Perling Mall tu... JOM! Redah!!! Bedah!! Jom!!



Nak kata berjanji idak ler jugak ekk.. tetapi memang dah di rancang dari awal-awal lagi... My SIL Ms Rodha tu yang gambar paling atas memegang kain baju dengan i tu hehe.. kiranya ini event suami dia ler... MY Bro In Law dak Ishraqi tu.... so dia ler yang mengajak i datang ke situ.. i ni kalau dengar ada CAR BOOT SALES memang ler pasti akan menyarung kasut! memang tak akan lepaskan peluang keemasan punya lah! dulu masa i menetap di KL... selalu akan pergi ke CAR BOOT SALES DI STADIUM SHAH ALAM.. sekarang dah menetap di JB so this is my first time ke CAR BOOT SALES di JB... apa yang ada??? sehebat CAR BOOT SALES DI SHAH ALAM tu ke??? huhuu.. i ni penggemar barang antik atau pinggan mangkuk sompek! kalau you all nak tahu.. teko sompek pun i tak jumpa!!! save duit i hahaa.. ehh.. tetapi memborong jugak... idak ler banyak.. JOM!! REDAH!!! 

Ini ler keadaaan CAR BOOT SALES ketika i menjejakkan kaki di Parking Lot di Perling Mall tu ekk. terletak di bahagian belakang... agak lengang.. tetapi bila i muncul.. suasana bertukar GARANGG!!! huauahahaha... biasa ler.. wartawan tanpa tauliah telah berada di situ.. di situ...:):)


Ini yang i jumpa dulu oke... segala besau punya kereta haha.. TM pun ada mengambil bahagian... nak bayar bil boleh datang ke van sebesau alam tu ekk... senyum aje abang-abang tu ekk..:):)


Booth kedua yang i jumpa... siapa nak tempah kad kahwin boleh ler tempah di sini dengan harga terendah 40sen! i nak tempah jugaklah.. hehe.. mengader ler tu!


Buah hati pengarang jantung i.. my 1st hero.. Amin.. and my lovely daughter dak kerempeng... Princess Nellysha.. dan hero satu lagi.. entah kemana hilang dan lesapnya bersama Pak Habibi i tu ekk.. nanti kita cari di mana mereka berada di kala itu... and i busy ler dengan camera dan mula ler meneroka segala ceruk dan timbunan segala perabah yang ada di situ... 


Muahahaa... segalanya ada... especially accesories wanita dan kekanak riang... i tinjau... jangan memain i ni kan 'SHOPPER HOLICK!!' segala harga semuanya i ingat.. so... kalau harga tu lebih mahal dari pasaraya... i just jengah, pegang dan letak... next!


NASI LEMAK KUKUS KOMBI.. BUKAN CHOMBI macam dalam cerita kasim selamat ekk.. i like the menu stand tu.. tapi dia orang tak jual.. cuma jual nasi lemak sahaja.. ahaha. i tak try... sebab baru makan di restoran Arab.. nanti i share dengan you all later-later ekk..:):)


Muahahaa... penerokaanku bermula dari sekarang... tu dia dah nampak beg bertimbun... dan i tidak berminat... tetapi setiap manusia ada di situ semua i tegur... i kan terlebih peramah.. siap boleh tanya lagi.. "AMAcam bisness ada oke ke hari ni???" hahaa..boleh giteeewww???? boleh aje.. orang tanya kita kena ler jawab yer tak??? yer kan aje muahahaha...

Ehhh.. ehhh. beg zaman dolu-dolu.. nak je ku kais mana ler tahu ada beg LV ke hahaa.. mengader ko sha! next!

Kasut lama di celah tong! t-shirt pun ada... tak berminat...
Wahhh.. air oren zaman dedolu laaa.. terasa tetiba.. ehh dah besar dah aku sekarang! hahaa.. i dah dewasa air botol oren tu ada lagi ekk.. tak ku beli.. sebab rasanya manis sangat.. dulu masa kecik.. itu ler air oren wajib ku beli buat buka puasa.. (baca pelan-pelan.. minum tepi jalan sebelum waktu sepatutnya berbuka puasa! hahaaa...) comeykan i dulu masa kecik.. kecik.. NGeeEEE... 
Abang ni sempoi aje.. macam tak nak berniaga pun ya... tapi best! sporting dan barang-barang yang dia jual tu pun memacam ada... namun tiada yang ku berkenan... next!


Muahahaa.. gelang sarawak.. RM2 satu.. tapi i tak minat gelang tu.. i minat beg tu.. tak jual oke! next!

Pelekat es box! memacam jenis ada... tak beli pun... dah penuh rasanya pintu esbox kat umah tu dengan pelekat dan juga nota peringatan buat gengs di rumah i hahaa..
Wahh... yellow kaler lagi you... banyak barang untuk lelaki.. so i just lalu dan say HI! sahaja..:):) abang tu comey tau hahaa... mujur Pak Habibi i tak de.. mana dia pergi ni ekk?????
Wahhh.. nampak apa jua kaler merah i mesti berhenti punyalah.. pegang dan raba pastu tak berkenan jalan lagi...:):)

Wahh!!!! dari jauh dah nampak my gengs yang tidak berjanji jumpa di situ tetapi telah merancang awal-awal hehe.. semakin rancak dan teruja ler i Youu.. mengelat! dia orang dah borong dulu!

macam-macam ada.. dan inilah gerai yang i berlama-lama di situ bersama gengs yang terjumpa sedang memborong di situ, dan i pun memborong sama oke! tak ler banyak sebab i ni bab memilih memang cerewet... :):)


Hah ini ler taukeh gerai yang memacam ada tu.. i suka.. peramah tau...:):) berbual dan bergurau senda lagi... dengan harapan i borong semua barang di kedainya termasuk kereta dia yang cun tu hahaa...
OMG!!!! seed!!! original siap ada bukti pembelian dan keadaan masih elok.. comey dan momey jugak! i fall in love with the bags!!!! i like! i like! yek elee.. poyo jerk ko sha.. peduli hape! macam gitu ler kalau i dah suka oke... tiada sesiapa yang dapat menghalangnya hahaa. sebab RM10 murah giler!!!

Muahahaa.. beg itu telah di genggaman tanganku.. akak2 kat belakang tu berdoa agar i borong semua sekali beg yang ada di situ... ko borong ke sha??? jap ekk..

Ku pegang-pegang ku raba-raba.. memang tak ada yang berkenan! memang itu ler satu beg tu aje yang i dah jatuh hati, lain tak de!
Nampak pulak frame yang cutu tu.. bukan yang terkiak yang atas tu.. yang bawah tu.. tapi mak aii.. pak aii.. harga! RM130 belum di tawar.. tak kuasa i you.. kalau ada gambar i okeh jugak ahhaaa...

Ini dia abang kerinting yang menjual beg seed yang i dah jatuh hati tu.. dengan tuannya oh! no! tapi peramah dan sporting PEACE!!!....:):)

hah! lagi tadi menyelak satu-persatu baju di ampai tu.. ini yang ko pilih rodha???? gasak ko ler hahaa... cantik jugak! okay laa.. ahhaaa...
I dapat beg Seed RM10 dan rodha beli baju blause RM10 jugak... i bayar pastu jalan.. rodha pulak.. terus letak semula hahaa.. langsung tiada berpendirian tul! muahahaa...
Terjumpa pulak karipap sedap ni ekk.. kata akak tu dulu Almarhum Sultan JB suka makan karipap tu.. so i beli 10! RM1 sekeping, Pak Habibi memang suka kalau karipap berlapis tu ekk.. memang sedap!! kat situ jerk ada oke...:)

Hah! helikopter pun ada.. RM180 belum tawar.. i terserempak dengan Pak Habibi i dengan anak-anak bujang i tu disini ler.. "NAK BELI KE???" i tanya... Pak Habibi senyum kambing.. "SUDAH! bukan boleh naik reramai pun!" ahaa... terus pak habibiku dan anak-anak bujangnya lesap! gasak ler.. sebab i belum habis meronda oke! jumpa jap lagi ekk.. jalan ler dulu hahaa...

BUAH MAHKOTA DEWA... hah! yang ini pun ada di jual kat situ oke... abang tu cakap minuman dan buah tu memang tengah popular sekarang, entah agaknya i ketinggalan info kot.. so tu ler buah yang semerah menyala idak tu.. i snap sebab i suka kaler merah oke! fanatik kaler merah hahaa.. so gitewww ler gupernya.. i beli 3 peket kopi mahkota dewa.. mudah-mudahan minum jerk.. lepas tu dapat mahkota dan jadi dewa! poyo jerk! hahaaa
Dua orang anak bujang i rupanya melekat di sini.. my BRO in law punya booth dia buat promosi polish kereta.. i jengah dan jenguk jerk, urusan ini urusan Pak habibi hahaa... boleh giteewww.....

wahh... biskut HALAL SUCI LAGI BERSIH.. DARI LEE BISCUITS.... SATU BEG TU CUMA RM10.. mana nak dapat??? udah ler sedap, pastu beg kertas tu cantik bangat!! i like..:):) Pak Habibi pun like...:):) anak-anak i lagi ler like..:):)

kasut comey-comey hand made.. i like.. tapi i tak tahu kemana menghilang dak kerempeng i tu.. dah jumpa cousins memang ler lesap! tak ingat mak pak dia ekk.. so save duit momma dia ahhaa... RM10 aje youUU!! siap ada bits dan reben lagi comey!


Terompah Harley Davidson pun ada... i try ler mencuba.. wah.. berjalan macam nak tertonggeng pun ada ko! hahaa.. RM25 kalau tak salah ekk. memang cantik! pereka terompah tu pun pernah masuk surat khabar.. ish.. ish.. hebatkan...:):)


MiooWWWWWrr... udah ku temui apa yang ku cari.. skap untuk tudung hahaa.. dulu tak bertudung beli sekap rambut.. sekarang sekap tudung ler pulak ek.. puan-puan sekalian.. RM5 memang murah, kat boot lain... RM7.. i beli satu jerk... pakai ke tak hentah ler tuh!

Waduh... kasut ala-ala meriah dan main sarkas pun ada haha... jenguk jerk.. sebab ada kaler merah ahhaa..
lagi! lagi! dah bertudung so tak ler memborong anting-anting kalau tidak segalanya ku borng! cantik ko!
Merah! red kaler my fav kaler oke... apa yang kaler merah pasti akan ku pegang dan belek! sepuasnya, pastu ku borong! hahaa... dak kerempeng i tu senyum aje.. untuk siapa tu momma???? hahaaa.. untuk ku buat... buat... tunggu nanti i share dengan you all oke..:) ada ler idea bernas @ merapik tu hahaa.. tube berbutton akan ku jadikan... tungguuu..
Merah dan pink lagi... jaket comey dak kerempeng tu sehelai RM10 siap bersulam lagi you and still new.. terus pakai jamtu gak.. sebab masih berplastik.. yang merah di genggaman tangan i tu.. i suka.. tapi i tak beli... tapi i paksa SIL i yang beli.. dan dia beli hahaa... i like...:)
SIL i ni ler yang beli baju merah tu ekk... setelah ku paksa... lepas dia beli tu i bisik.. muat ker haha.. tak muat juat balik kat akak! perghh terus nak up price oke! i cakap boleh kena bukak boot kereta ahhaa...

Kalau tiba bab buku.. i memang tak boleh tahan punya!!! dah ler murah... you all nak kena pandai pilih.. kekadang tu harga asal RM80.. tetiba bila jual di Car boot sales... hanya tinggal RM4.. giler ke tak di beli! i beli oke..
dak kerempeng memang sama macam i.. share hobi yang sama.. nampak buku memang terus jadi HANTU MAK LIMAH BALIK KEDAI! hahaa.. borong! beli 3 percuma 1 oke... i like.. siap dapat beg kertas GUCCI lagi.. mana ko nak dapat cenggitu???? ko gi Parkson Grand pun.. kalau belanja bawah RM100 dapat beg plestik! muahahaa.. i suke!

Muahaha.. rasanya dah tu aje ler ekk.. dah kebas dah jari-jemari ni menaip dan edit gambar.. sekadar berkongsi, i memang ler hantu bergambar, tangkap gambar, interview orang, suka benda pelik, suka berjalan, suka makan, hantu shopping dan memacam lagi yang i suka... dengan modal yang sedikit tetapi hasilnya berbaloi-baloi.. wallahualam.. nanti i akan pergi ke CAR BOOT SALES HARI AHAD DI DEPAN PANTAI LIDO.. SUATU HARI NANTI LER... bukan ler waktu terdekat ni ekk.. dah kenapa??? ingat tak ada kerja nak di buat ker???? sebelum penutup... tu nak share sikit story... bawah tu hah..

Dalam i sibuk..mencari dan tercari di celah timbunan CAR BOOT SALES tu.. rupa-rupanya Pak Habibi kesayanganku.. secara senyap dan berjaya ku serang hendap! hahaaa.. telah menempah dua tiket penerbangan ke suatu destinasi.. tawaran murah dan hebat lagi you.. keluar negara.. ke mana??? nanti i share okey.. tunggu i balik dari ke *TUT***** hehee.. percutian murah aje tueeee..................  i jenis tak mengukur mahal ke murah.. kalau namanya bercuti... tepi sungai yang airnya cetek pun... akan terasa betapa hebatnya sungai tu hahaaa.. boleh giteeewww???? boleh aje.. yang penting HAPPY GO LUCKY!!!! ceria selalu, tenangkan hati, usah CEMBURU, DENGKI DAN IRI HATI...menguasai diri.. nescahaya... hidup ini terasa indahnya.... jangan fikir yang berat-berat.. masa mencari rezeki kita kerja kuat-kuat.. masa makan ingat orang yang kebuluran di luar sana.. waktu susah ingat ada lagi insan yang lebih susah dari kita...:):) renung-renungkan ~WALLAHUALAM~

Shahriah Abdullah.... mencatatkan sesuatu..................... BERSAMBUNG................


No comments: