TEKAN 'SIGN IN' NANTI KITA CUTI SAMA-SAMA EKK...

Sunday, May 22, 2011

BEST MAKAN SAKAN ~ MEDAN IKAN BAKAR ALAI ~ GERAI WARISAN DE MUARA KITA NO 2


BEST MAKAN SAKAN ~ MEDAN IKAN BAKAR ALAI ~ GERAI WARISAN DE MUARA KITA NO 2
:
Assalammualaikum, kengkawan semua.. lama dah tak update blogs cuti dan makan sakan ni ekk.. tak sempat nak masukkan gambar.. nak mengedit gambar tu yang memakan masa... Best Makan Sakan kali ni pun i masukkan awal, ada banyak lagi tempat yang tak di masukkan... kiranya melompat ler ni tak ikut giliran hehee... okay macam biasa.. kalau pulang ke Melaka... *walaupun i anak jati Johor* Melaka umpama kampung keduaku.. suka negeri Melaka.. macam segalanya ada.. nak makan apa.. sebut aje.. pepandai ler korang mencarinya ekk.. okay kali ni... i bawak you all Best Makan Sakan di MEDAN IKAN BAKAR ALAI... mudah aje nak mencari tempat ni tauu... tips nya.. kena banyak bersabar hehe.. semasa nak mencari lokasi tu yerkk... di pendekkkan cerita.... kalau you all nak tahu lebih lanjut atau membuat tempahan bolehlah hubungi...
KAK MAZ / NAZRI ~ HP NO ~ 012~6450740
bukan ini sahaja kedai kak Maz ni tau.. di UMBAI tempat medan ikan bakar yang terkenal pun ada satu lagi cawangan... GERAI NO 5 kata kak Maz... so nanti korang teringin nak makan ikan bakar silalah telefon kak Maz yang peramah dan sentiasa tersenyum tu yaa..:):)
Jika dari bandar Melaka, ianya menghala ke selatan. Terletak di antara Alai dengan Telok Mas, di sebelah kanan. 
:
:
tu laa kak Maz... taukeh GERAI WARISAN DE MUARA KITA NO 2.... yang kat gambar bermisai tu ler suaminya yerk.. wah! semua ku ambil tahu.. peramah katakan.. info untuk di kongsikan kepada you all semua ler... so nanti nak kesana dah tahu yer tak??? idak ler terpinga-pinga nak makan dan cari gerai makan ikan bakar.. DI MELAKA so sekarang dah tahukan.. di mana...:):)
jom tengok!!!
:
:
my beloved family yang turut membaham masakan yang enak di GERAI WARISAN DE MUARA KITA NO 2 tu... pstt i tak ada oke... jadi jurukamera tak bertauliah! pasal nak share dengan you all... sharing is caring ekk..:):)
:
:
apa yang di godeh dek dak JJ tu??? macam best aje kan.. memang best pun!
:
:
JELLY KELAPA!
memang best! i pernah makan tempat lain.. tapi yang ini memang best.. asli giteww...
MARKAH JUJUR : 8/10
:
:
semua ikan dan makanan yang berasal dari laut tu semuanya fresh belaka! harga memang berpatutan... masa nak memilih tu kak Maz memang peramah.. dia tak paksa tau... siap sebut dan suggest apa yang best dan sesuai untuk tiap jenis masakan.. dia timbang pun ikut berapa orang yang makan.. tak ler berlebihan atau ada niat nak mengaut keuntungan! TABIK SPRING PADA KAK MAZ...:):)
:
:
FRESH!!! dan harga tiap KG lebih murah berbanding tempat lain ekk..:)
:
kami mula ler memilih.... maklumlah.. kami berkongsi mengoder, membayar dan makan.. tu yang best! idak ler terasa 'TERTEKAN SANGAT' muahahaa... *PITAM*
:
:
sejenis spesies siput/kepah/bercengkerang
ADA YANG panggil pisau lipat dan bla.. bla.. kat situ di panggil hentah apa kenamanya dah lupa! hehee
:
:
setelah di masak GORENG HALIA
MARKAH JUJUR : 7/10
:
:
LALA.. siapa yang tak tahu yer tak?
:
:
LALA GORENG BERCILI
MARKAH JUJUR : 8/10
:
:
SOTONG....
:
:
SOTONG GORENG TEPUNG
MARKAH JUJUR : 8/10
:
:
IKAN PARI DAN UDANG
:
:
IKAN PARI BAKAR CILI
MARKAH JUJUR: 6/10
:
:
UDANG GORENG BUTTER
MARKAH JUJUR : 7/10
:
:
KAILAN IKAN MASIN
MARKAH JUJUR : 7/10
:
:
KUPANG GORENG HALIA
MARKAH JUJUR : 8/10
:
:
KUAH CICAH
MARKAH JUJUR : 8/10
:
:
NASI LEMAK BUNGKUS DAUN PISANG COMEY-COMEY
MARKAH JUJUR : 8/10
:
:
OTAK-OTAK
MARKAH JUJUR 7/10
:
:
AIR SIRAP LIMAU.. 2 JUG KAMI ORDER EKK.. harga i tak sertakan sekali.. nampak bermacam jenis yang kami order.. tapi semuanya dengan portion atau sukatan yang sedikit sahaja.. so dapat ler merasa sana sikit.. sini sikit...
KOMEN KESELURUHAN : Kak Maz seorang taukeh yang peramah... sabar melayan tiap pengunjung di GERAInya.. sentiasa tersenyum, i like..:):) rasa masakan yang enak.. walaupun i pernah rasa yang lebih enak.. tetapi layanan cukup baik! semua pekerjanya peramah macam taukehnya tu ekk.. pesanan sampai cepat, tisu memang banyak so tak perlu kesat peluh di lengan baju! muahaha... tempat selesa... toilet i tak singgah.. nak cuci tangan memang senang.. ada sinki dan kendi cuci tangan yang sentiasa penuh air tu ekk...:):) harga???? memang berbaloii!!!! murah jika di bandingkan dengan tempat lain! tak percaya cuba oke!!!!
jangan lupa jumpa Kak Maz.. di umbai jumpa dengan suaminya tauu.. bermisai lentik lagi dalam gambor tu... dan i memang tak pernah jumpa suami kak maz hehe.. MAKAN DI UMBAI PERNAH.. ke gerai suami kak Maz tak pernah.. suatu hari nanti nak cuba ler jugak...:):) pertemuan pertama yang mengamit memori terbaik!!!
:
tungguuu ada lagi tempat makan menarik... ASAM PEDAS MELAKA... tungguuu ekk.. bagi i edit gambor dulu...:):)
:
 :
PEMANDANGAN DI TEPI PANTAI ALAI DI KALA SENJA... NANTI I SHARE LAGI GAMBAR DI PANTAI TU YAA..:):)
:
TATA!!




1 comment:

lilymokhris said...

mengilaunyaa..saya org melaka pun x pernah sampai lagi..!